آموزش کسب درآمد از اینستاگرام- ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام- ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام 

5 ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام (ویدیو)

میخوایم امروز ترفندهای بازاریابی و فروش در اینستاگرام رو خدمتتون معرفی کنیم که با این ترفند ها اینستاگرام و آموزش های بازاریابی و فروش در اینستاگرام بتونیم پیج فروشگاهیتون رو حداقل به درآمد ماهی 10 میلیون تومانی برسونید . این رازهای اینستاگرام رو تنها برای شما در این مقاله آماده کردیم . 

چرا بازاریابی اینستاگرامانقدر بازدهی بالایی دارد ؟

اینستاگرام با قابلیت هایی که هر روز هم به تعداد اون هااضافه میکند تونسته افراد زیادی رو به خود جذب کند و در ایران هم بدون شک می توانیم اعلام کنیم که حرف اول را بین شبکه های اجتماعی در حال حاضر در ایران می زند .

شما در اینستاگرام چطور بازاریابی میکنید ؟

برای بازاریابی اینستاگرام و افزایش فروش یا افزایش اعتبار برندتان می توانید روش های مختلفی را انتخاب کنید که در اینجا به 3 مورد اشاره میکنیم:

  • با حضور در اینستاگرام به هدف کسب و کار نه فقط تفریح و سرگرمی، می توانید با مخاطبان برندتان ارتباط نزدیک تر و صمیمی تری ایجاد کنید . همانطور که می دانیم معمولا محیط سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی خشک تر و رسمی تر است و بنابراین اکثر کسب و کارها در سایت های خودشان فقط محتوای بسیار تخصصی و خاص منتشر می کنند . اما فضای شبکه های اجتماعی ای مثل اینستاگرام به نحوی است که شما می توانید پشت صحنه های کسب و کار یا موارد این چنینی را در صفحه اینستاگرام تان منتشر کنید و مخاطب بیشتری را با برند خودتان آشنا کنید و اعتبار برندتان را افزایش بدهید .
  • تعدادی از برندهای معروف و معتبر هم از صفحه اینستاگرام شان برای کارهای خیرخواهانه یا ایده های دوست دار محیط زیستی استفاده میکنند و به این شکل نام خودشان را به عنوان یک طرفدار محیط زیست و کارهای بشر دوستانه معرفی می کنند .
  • بعضی از کسب و کارها هم از بازاریابی اینستاگرام به شکلی مستقیم برای افزایش فروش محصولات شان استفاده میکنند و حتی بسیاری از برندها مانند تعدادی از کسب و کارهای هنری فقط به کمک صفحه اینستاگرام شان و بدون حتی داشتن سایت یا یک مکان فیزیکی محصولات شان را مستقیم به فالورهایشان می فروشند .

اگر درحال حاضر صاحب برند و کسب و کاری هستید هر چند کوچک، و یا حتی اگر در شروع راه اندازی یک کسب و کار و یا برند شخصی هستید و سایتی برای خودتان دارید ، یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک سایت تان گذاشتن آدرس سایت در قسمت پروفایل اینستاگرام است .

2- محتوای مناسبی در قسمت بیوگرافی اینستاگرامخود درج کنید

قسمت بیو اینستاگرام فضایی برای معرفی شما یا کسب و کارتان است .اما مشخصا کلی گویی و نوشتن محتواهای بی هدف هیچ تاثیری در جذب مخاطب شما ندارد . بنابراین نوشتن Bio های خلاقانه و غیر کلیشه ای می تواند در افزایش فالورهای شما و در نتیجه آشنایی تعداد بیشتری مخاطب با برندتان تاثیر بیشتری داشته باشد . پس بهترین کار این است که به مخاطب تان بگویید که اصلا چرا باید شما را فالو کنند . مثلا اگر یک شرکت تولید محتوای حرفه ای هستید این 2 نوع محتوای بیو را با هم مقایسه کنید :

  • بهترین و معتبرترین مجموعه تولید محتوا
  • با فالو کردن ما می توانید یاد بگیرید چگونه محتوای حرفه ای تولید کنید و محتوا را به ثروت تبدیل کنید

در نمونه اول ما فقط از خودمان تعریف و تمجید کردیم ولی در نمونه دوم به مخاطب گفتیم که فالو کردن ما چه مزیت هایی می تواند برای او داشته باشد .

3- عکس های زیبا خلاقانه و با کیفیت ایجاد کنید

حتی اگر شما با کیفیت ترین و بهترین عکس ها را در اینستاگرام کسب و کارتان منتشر کنید اما عکسی نباشد که باعث ایجاد کنجکاوی یا حس خاصی در مخاطب شود قطعا تمام ترفندهای بازاریابی اینستاگرامی شما کاملا شکست می خورد . مثلا اگر محصول خاصی را در صفحه اینستاگرام تان می خواهید بفروشید ، بهتر است به جای اینکه یک عکس از زاویه معمولی در اینستاگرام منتشر کنید ، از یک زاویه خاص و عجیب غریب از آن عکس بیاندازید .

بازاریابی اینستاگرام در کسب و کار

4– برای صفحه اینستاگرام تانپست های منحصر به فرد و اختصاصی تولید کنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها این روزها دچار آن می شوند این است که همیشه پست هایی که در شبکه های اجتماعی آنها منتشر می شود دقیقا یکسان و کپی است .

بخوانید :

مثلا شما یک محتوای خاص تولید میکنید و شروع میکنید تک به تک شبکه های اجتماعی تان را باز می کنید و در همه آنها این پست را منتشر می کنید یا شاید هم یک پروموشن یا تخفیف فصلی خاص را یکباره در همه شبکه های اجتماعی تان اطلاع رسانی می کنید.

خب خودتان را جای مخاطب بگذارید ،آن هم مخاطب پر مشغله و کم حوصله این روزها ، آیا دلیلی دارد که وقتی محتوای همه صفحات اجتماعی شما یکی است همه صفحات شما را دنبال کند ؟

پس بهتر است کمی بیشتر وقت بگذارید اما برای هر شبکه اجتماعی محتوای منحصر به فرد و خاصی تولید کنید .

حداقل اینکه اگر در طول هفته در بیشتر موارد محتوای یکسانی در آنها منتشر می کنید ،یک یا دوبار در هفته محتوایی اختصاصی برای هر شبکه اجتماعی تان منتشر کنید

یا بدتر از این روشی است که باز هم بسیاری از بازاریابان شبکه های اجتماعی به کار میگیرند و آن هم این است که شروع میکنند کپی کردن محتوای صفحات پر بازدید و دقیقا محتوای پست آنها را بدون حتی کوچکترین تغییری کپی میکنند و در صفحه خودشان منتشر می کنند . شاید این برای مدت کوتاهی جواب بدهد اما قطعا همه مخاطب ها سریعا به کپی بودن محتوای شما پی می برند و قطعا حاضر نیستند صفحه ای را دنبال کنند که حرف های دیگران را برای آنها کپی پیست می کند .

5–  اول به مخاطب آموزش بدهید و بعد به او بفروشید!

یکی دیگر از اشتباهات بسیاری از بازاریابان اینترنتی این است که فکر میکنند چون می خواهند یک محصول را بفروشند از ابتدا باید مخاطب را با بمباران تبلیغاتی ترغیب به خرید بکنند ،که قطعا یکی از استراتژی های اشتباه در فروش محصول در این روزها است .

حتی اگر هدف تان فروش محصول یا خدمات است در ابتدا باید مخاطب را نمک گیر کنید و بعد او را ترغیب و تشویق به خرید کنید .

و بهترین راه نمک گیر کردن مخاطب منتشر کردن محتوای آموزشی است .

شاید پیش خودتان بگویید مثلا حالا که کار من به عنوان مثال فروش فرش است  نه آموزش چه کار باید بکنم ؟ قرار نیست شما حتما مدرس کنکور یا درس های دانشگاهی باشید که محتوای آموزشی منتشر کنید .

نظرات بازدیدکنندگان