بازاريابي اينترنتي در اينستاگرام

بازاريابي اينترنتي در اينستاگرام

بازاريابي و فروش در اينستاگرام

بازاريابي اينترنتي در اينستاگرام

سلام دوستان . امیدوارم که حالتون خوب باشه . قبل از هرچیزی بهتره که هدف یا اهداف خودمون رو از حضور در اینستاگرام بدونیم . کسب‌وکارهای مختلف از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی می‌تونند داشته باشند.

۱- بعضی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شند تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خودشون رو به مشتریان نشان بدند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتریان همیشگی و حتی جدید خودشون برقرار کنند .

۲- بعضی ها هم  اینستاگرام را موقعیتی برای ثبت جایگاه برند خودشون میبینند .  مثلا شرکتی مثل ال جی برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ نداره، ولی مایله که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خودش با خبر کنه تا خودش رو در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین معرفی کنه، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خودش استفاده می‌کنه.

۳- بعضی از کسب‌وکارها هم  با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دونند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کنه.

همانطور که فهمیدید، اهداف می‌تونند بسیار متنوع باشند، بهتره  اهداف اصلی و فرعی خودتون را از حضور در اینستاگرام و انجام اینستاگرام مارکتینگ تعریف کنید.

بازاریابی و فروش در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام و پایداری در تولید محتوا

همه  ما می‌دونیم که اگر کسی به باشگاه ورزشی بره  و تغذیه مناسبی داشته باشه می‌توانه به اندام مناسبی دست پیدا کنه ، اما مسئله اصلی پایداری در ادامه این روند یا راهه باشگاه رفتن یا ورزش کردنه ، آیا اون شخص  ورزش کردن و تغذیه مناسب را می‌تونه به صورت همیشگی ادامه بده؟

تولید محتوا در اینستاگرام هم به این رواله ، اینکه استراتژی مناسبی رو پیدا کنید و بعد محتوای خوبی تولید کنید خیلی دور از انتظار نیست، اما چیزی که مهمه  پایداری در ادامه این رونده . آیا می‌تونید این روند را ادامه بدید.

اگر مدتی محتوایی را تولید کنید و برای مدتی فعالیتی نداشته باشین کاربران شما تا حدی سردرگم می‌شوند. آنها هر روز یا هرهفته منتظر محتوایی از شما بودند ولی شما هیچ فعالیتی نداشتید و این موضوع از نظر ذهنی موجب کم رنگ شدن برند شما می‌شود و کاربران احساس می‌کنند شما دیگر فعالیتی ندارید.

سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید

هر برنامه یا استراتژی که برای تولید محتوا دارین  و هر نوع محتوایی یا موضوعی که در مورد آن مطلب تولید می‌کنین، سعی کنید خودتان باشید و سبک خودتون را در تولید محتوا داشته باشید. پیج اینستاگرام شما متفاوت تر از سایت پیج ها و آموزش های آن هم متفاوت تر از سایرین باشه . حتی اگر محصولی میفروشید سبک عکس ها یا ارائه محصول یا فروش و حتی شرایط فروش خود را متفاوت تر از آنها قرار بدید . یادمه یک مدت در اینستاگرام پیج فروش شال و روسری راه اندازی کردم . برای متفاوت بودن متوجه موضوعی شدم که برام جالب بود . و اونم این موضوع بود که بیشتر سفارش دهنده ها از محصولی که به دستشون میرسه شاکی هستند . چون که اون عکسی که توی پیج اینستاگرام قرار داده بودیم و یک عکس ژورنالی بود با محصولی که دستشون میرسید چند درجه اختلاف رنگ داشت ، از این رو برای متفاوت بودن و بهتر کردن و از بین بردن این مشکل تصمیم گرفتیم بر خلاف همه که از محصولات عکس میگیرند یا کلی جلوه های نوری به کارشون میدند و مانکن و مدل استخدام میکنند ما از محصولاتمون فیلم برداری کنیم . اینجوری کار رو با کیفیت و با رنگ و کیفیت عالی اونم از همه زاویه ها به نمایش میگذاشتیم . این یک نمونه از مثال همین موضوع بود که سبک تولید محتوای خودتون رو داشته باشید. 

بازاریابی و فروش در اینستاگرام از طریق استوری

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌هاییه که برای رقابت با اسنپ‌چت به اینستاگرام اضافه شد، با استفاده از این قابلیت می‌تونید عکس یا ویدیویی به مدت ۱۰ثانیه به اشتراک بگذارین که تا ۲۴ ساعت در پروفایل شما ذخیره میشه و میمونه . ماهیت استوری اینه  که شما بعضی از  مطالبی رو که به وضعیت فعلی شما است رو  به اشتراک بگذارید  و مایل نیستید که برای همیشه در پروفایل شما باقی بمونه.

یکی از مزیت‌های استوری در بازاریابی اینستاگرامی اینه که شما می‌تونید در استوری خود لینک و دکمه فرآخوان قرار بدید و کاربران را به لینک مورد نظر خودتون هدایت کنید. البته این قابلیت برای کاربرانی است که بالای ۱۰هزار فالوور دارند امکان پذیر است.

مسابقه اینستاگرامی

 افزایش فالوور با برگزاری مسابقات اینستاگرامی 

تحقیقات صورت گرفته توسط tailwind این موضوع را نشان می‌دهد، اکانت‌ها و پیج های اینستاگرامی که مسابقه برگزار می‌کنند، معولن ۷۰٪ سریع‌تر از دیگر اکانت‌ها فالور جذب میکنند و بیشتر از بقیه پیج ها رشد می‌کنند، علاوه بر این، مسابقات اینستاگرام ۶۵ برابر نظرات بیشتر و ۳٫۵ برابر لایک بیشتر از پست‌های معمولی  یا در حال عادی دریافت می‌کنند.

مسابقه اینستاگرامی

با این وجود تنها ۲٪ از بازاریابان اینستاگرام، به طور منظم در حال برگزاریو یا ایجاد کمپین و  مسابقه اینستاگرامی هستند.، اما همچنین یک فرصت عالی برای برند شماست که با استفاده از مسابقه اینستاگرامی به افزایش فالوئر و رشد اکانت خود کمک کنید.

نکته ها و ابزارهای برگزاری مسابقات  اینستاگرامی

مسابقه اینستاگرامی

ایده مسابقه اینستاگرمی 

قبل از شروع یک  مسابقه اینستاگرامی باید اول تصمیم بگیرید که هدف شما از انجام این کار یعنی برگزاری مسابقه برای فالورها چیست؟ افزایش فالوئر؟ درگیر کردن مخاطبان؟ گسترش نام برند؟ ارتباط برقرار کردن با بیزینس‌های محلی؟ پاسخ به این سوالات و هدف شما بر نوع و مسیر انجام مسابقه اینستاگرامی تاثیرگذار است.

تا زمانی که هدف شما از برگزاری مسابقه اینستاگرامی مشخص نباشد، نمی‌توان روش مناسبی انتخاب کرد و این نا آگاهی باعث انتخاب مسیر نامناسب می‌شود و یا با شکست مسابقه مواجه می‌شوید.

مهمترین اهداف برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی:

  • افزایش فالوئور اورگانیک
  • افزایش سطع تعامل با کاربر
  • تولید مشتری راغب (lead generation)
  • آگاهی از برند (brand awareness)
  • تولید محتوا توسط کاربر (User-Generated Content)
  • افزایش سطح مشارکت (Engagement)

مخاطب خود را بشناسید

اگر می‌خواهید به هدفتان برسید، باید مخاطبتان را بشناسید. منظور از شناخت نوع ارتباط آن‌ها با اینستاگرام، رده‌ی سنی، ساعاتی که بیشترین استفاده را از اینستاگرام دارند، افرادی هستند که با برند شما تعامل دارند یا فقط بیننده‌ی پست‌هایتان هستند و یا اصلا فالوئر شما نیستند، از طرفداران پر و پا قرص برندتان هستند و… است. مخاطبین شما تعیین کننده‌ی نوع برگزاری مسابقه‌ی شما هستند.

سناریوی مسابقه اینستاگرامی شما، نوع جایزه، طراحی مرتبط با آن و حتی دیگر افراد شرکت کننده می‌بایست مناسب برای مخاطب تعریف شده باشد.

منظور از اینستاگرام مارکتینگ جذب مشتری و فروش در اینستاگرام است. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط به کمک اینستاگرام اقدام به فروش محصولات و افزاش مشتری و درآمد زایی خودشون کردند . اهداف کسب و کارها از ورود به اینستاگرام میتونه متفاوت باشه .. از جمله اهداف برای فعالیت در اینستاگرام عبارت است از:

  • برند سازی
  • ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطبان
  • فروش محصولات
  • جذب مشتری های بیشتر

 در این مقاله فروش از طریق اینستاگرام را در دو بخش زیر بررسی می کنیم:

  1. فروش مستقیم در اینستاگرام: یک روش محبوب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط فروش مستقیم در اینستاگرام است. این کسب و کارها با قرار دادن محصولات خودشون به صورت پست یا استوری مخاطبان و یا فالورها را دعوت به خرید از خودشون می کنند. اشکال این روش وقت گیر بودنه آن است . در این روش  تقریبا یک نفر به صورت تمام وقت یا چند نفر  باید اقدام به گذاشتن پست کنند و جواب مشتریان را بدهند. با افزایش و زیاد شدن فالورها و مخاطبان این روش خیلی سخت تر و دشوار تر میشود  چون که میزان اتوماسیون آن بسیار پایین است و همه کارها باید به وسیله شخص انجام شود. اما اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشین می تونید  اقدام به  قرار دادن لینک خرید محصول در استوری کنید  که این کار می توانه کمک زیادی به افزایش اتوماسیون و فروش در حجم بالا برای شما بکنه  . در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید از طریق ارتباط با ما یا تماس با ما درخواست خود را با ما در میان بگذارید تا در طراحی سایت به شما کمک کنیم. 
  2. فروش غیر مستقیم در اینستاگرام: کسب و کارهای کوچیک که داری واحد تجاری هستند می تونند برای جذب مخاطبان حضوری  از اینستاگرام استفاده کنند. درج آدرس و دعوت از مخاطبان برای حضور در واحد تجاری مانند مغازه، رستوران یا کافه از روش های کاری در  اینستاگرام برای جذب مشتری میباشد . معمولا رستوران ها و کافه ها از این شیوه استفاده می کنند.یا فروشگاه برای افتتاحیه و یا اعلام تخفیفات خودشون . 

همانطور که گفتیم و اشاره کردیم  استوری یکی از قابلیت هاییه می توانه به افزایش فروش کسب و کار کمک نماید. خصوصیت مهم استوری امکان قرار دادن لینک در اونه. متاسفانه اینستاگرام در بخش کپشن یا توضیحات اجاره قرار دادن لینک رو نمیده. پس استوری میتونه این نقص رو برای کسب و کارها برطرف کنه .
استفاده از کلیه امکانات استوری لازمش داشتن یک سایت فروشگاهیه خوبه . که گفتم اگر سایت ندارید با ما برای طراحی یک سایت فروشگاهی تماس بگیرید. در نظر بگیرید که یک پیج برای فروش کیف و کفش فعالیت خودش رو شروع میکنه  و پس از یک سال فعالیت ۳۰ هزار فالور کسب می کنه. این پیج قابلیت فروش صدها محصول در طول روز را داره اما احتمالا به دلیل عدم مکانیزه بودن فروش در اینستاگرام (بر خلاف سایت فروشگاهی) بخشی از مشتریان را از دست می ده . حتی اصلن توان پاسخگویی به همشون رو نداره . 
در اینمواقع  استوری اینستاگرام در کنار سایت فروشگاهی می تونه به فروش در حجم بالا را برای کسب و کار فراهم کنه. استوری قابلیت درج لینک داره و کسب و کار می تونند از این طریق مخاطبان خود را به سایت هدایت کرده و فروش را به شیوه مکانیزه داشته باشد.
برای موفقیت در اینستاگرام عوامل متعددی هستند که باید به اونها توجه کنید. انتخاب درست نام، طراحی یک عکس مناسب، فعالیت مداوم، نوشتن کپشن های درست و استفاده صحیح از هشتگ ها، طراحی صفحه پروفایل خوب، جلب اعتماد مخاطب، جذب کاربران زیاد و درگیر کردن آنها، هدایت کاربرد در مسیر خرید و …

به شما پیشنهاد میکنیم : مقاله :  چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم را بخوانید ....

نظرات بازدیدکنندگان