فروش و بازاريابي در اينستاگرام

فروش و بازاريابي در اينستاگرام

فروش و بازاريابي در اينستاگرام

راه های فروش در اینستاگرام

سلام دوستان . نیاهل شعبانی هستم : مدرس و مجری کار آفرینی اینترنتی

ببنید دوستان . منظور از اینستاگرام مارکتینگ جذب مشتری و فروش در اینستاگرام است. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط به کمک اینستاگرام اقدام به فروش محصولات و افزاش مشتری و درآمد زایی خودشون کردند . اهداف کسب و کارها از ورود به اینستاگرام میتونه متفاوت باشه .. از جمله اهداف برای فعالیت در اینستاگرام عبارت است از:

  • برند سازی
  • ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطبان
  • فروش محصولات
  • جذب مشتری های بیشتر

 در این مقاله فروش از طریق اینستاگرام را در دو بخش زیر بررسی می کنیم:

  1. فروش مستقیم در اینستاگرام: یک روش محبوب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط فروش مستقیم در اینستاگرام است. این کسب و کارها با قرار دادن محصولات خودشون به صورت پست یا استوری مخاطبان و یا فالورها را دعوت به خرید از خودشون می کنند. اشکال این روش وقت گیر بودنه آن است . در این روش  تقریبا یک نفر به صورت تمام وقت یا چند نفر  باید اقدام به گذاشتن پست کنند و جواب مشتریان را بدهند. با افزایش و زیاد شدن فالورها و مخاطبان این روش خیلی سخت تر و دشوار تر میشود  چون که میزان اتوماسیون آن بسیار پایین است و همه کارها باید به وسیله شخص انجام شود. اما اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشین می تونید  اقدام به  قرار دادن لینک خرید محصول در استوری کنید  که این کار می توانه کمک زیادی به افزایش اتوماسیون و فروش در حجم بالا برای شما بکنه  . در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید از طریق ارتباط با ما یا تماس با ما درخواست خود را با ما در میان بگذارید تا در طراحی سایت به شما کمک کنیم. 
  2. فروش غیر مستقیم در اینستاگرام: کسب و کارهای کوچیک که داری واحد تجاری هستند می تونند برای جذب مخاطبان حضوری  از اینستاگرام استفاده کنند. درج آدرس و دعوت از مخاطبان برای حضور در واحد تجاری مانند مغازه، رستوران یا کافه از روش های کاری در  اینستاگرام برای جذب مشتری میباشد . معمولا رستوران ها و کافه ها از این شیوه استفاده می کنند.یا فروشگاه برای افتتاحیه و یا اعلام تخفیفات خودشون . 

همانطور که گفتیم و اشاره کردیم  استوری یکی از قابلیت هاییه می توانه به افزایش فروش کسب و کار کمک نماید. خصوصیت مهم استوری امکان قرار دادن لینک در اونه. متاسفانه اینستاگرام در بخش کپشن یا توضیحات اجاره قرار دادن لینک رو نمیده. پس استوری میتونه این نقص رو برای کسب و کارها برطرف کنه .
استفاده از کلیه امکانات استوری لازمش داشتن یک سایت فروشگاهیه خوبه . که گفتم اگر سایت ندارید با ما برای طراحی یک سایت فروشگاهی تماس بگیرید. در نظر بگیرید که یک پیج برای فروش کیف و کفش فعالیت خودش رو شروع میکنه  و پس از یک سال فعالیت ۳۰ هزار فالور کسب می کنه. این پیج قابلیت فروش صدها محصول در طول روز را داره اما احتمالا به دلیل عدم مکانیزه بودن فروش در اینستاگرام (بر خلاف سایت فروشگاهی) بخشی از مشتریان را از دست می ده . حتی اصلن توان پاسخگویی به همشون رو نداره . 
در اینمواقع  استوری اینستاگرام در کنار سایت فروشگاهی می تونه به فروش در حجم بالا را برای کسب و کار فراهم کنه. استوری قابلیت درج لینک داره و کسب و کار می تونند از این طریق مخاطبان خود را به سایت هدایت کرده و فروش را به شیوه مکانیزه داشته باشد.
سخن پایانی
برای موفقیت در اینستاگرام عوامل متعددی هستند که باید به اونها توجه کنید. انتخاب درست نام، طراحی یک عکس مناسب، فعالیت مداوم، نوشتن کپشن های درست و استفاده صحیح از هشتگ ها، طراحی صفحه پروفایل خوب، جلب اعتماد مخاطب، جذب کاربران زیاد و درگیر کردن آنها، هدایت کاربرد در مسیر خرید و …

به شما پیشنهاد میکنیم : مقاله :  چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم را بخوانید ....

نظرات بازدیدکنندگان